05 مه

ماموپلاستی

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه ، به عنوان جراحی زیبایی سینه محسوب می گردد. در جراحی ماموپلاستي ، چربی های اضافی ، پوست و همچنین بافت اضافی سینه به منظور کاهش سایز سینه و برقراری تناسب در اندازه و فرم ظاهری سینه ها برداشته می شود.

ماموپلاستی

چه افرادی می توانند عمل ماموپلاستی را انجام دهند ؟

• افرادی که به دلیل افزایش وزن یا حاملگی سایز سینه شان بزرگ شده است.
  • افرادی که به دلیل بزرگی سینه هایشان دچار عدم تناسب اندام شده اند.
  • افرادی که در اثر بزرگی و و سنگینی سینه هایشان با عوارضی از قبیل درد در ناحیه گردن و شانه و همچنین ضعف در ناحیه کمر هستند.
  • بانوانی که به دلیل سایز بپزرگ سینه از فعالیت های بدنی و ورزشی باز مانده اند.
  • خانم هایی که دچار عدم تقارن در سینه هایشان می باشند.

مکانیسم عمل ماموپلاستی

این عمل تحت بیهوشی عمومی صورت می پذیرد. بعد از بیهوشی ، محل برش توسط جراح متخصص مشخص می گردد که عموما برش ها در سه ناحیه ایجاد می شوند البته این برش ها به گونه ای انجام می گیرند که ارتباط خونی سینه قطع نشود.

این برش ها عبارتند از :

• برش در ناحیه دور هاله سینه
  • برش از دور سینه و عمود تا بخش چین زیر سینه
  • برش روی چین پستان و به ندرت در موارد خیلی خیلی نادر به صورت افقی

در مرحله بعدی چربی های اضافی و همچنین پوست اضافی سینه برداشته می شود که در این مرحله به دلیل انجام تغییرات به وجود آمده موقعیت نوک سینه تغییر خواهد کرد.

درمرحله آخر ، جراح متخصص اقدام به بخیه زدن برش های ایجاد شده و نهایتا پانسمان نمودن محل جراحی می نماید.

در چه سنی می توان عمل ماموپلاستی را انجام داد ؟

به طور کلی ، در هر سنی می توان اقدام به عمل ماموپلاستي نمود ، اما توصیه اکید پزشکان متخصص بر این است که پس از پایان یافتن رشد سینه ها به این جراحی اقدام نمایید.

نتایج عمل ماموپلاستی

نتیجه جراحی کوچک کردن سینه بلافاصله بعد از عمل مشهود خواهد بود.

درد به وجود آمده پس از جراحی ماموپلاستي به میزان بافت برداشته شده از سینه بستگی دارد ، اما به طور کلی باید به این نکته اشاره نمود که درد ایجاد شده شدید نخواهد بود.

دکتر فرزاد پناهی
دکتر فرزاد پناهی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی با گرایش زیبایی